Ensam i Whistler

Jahopp då var jag ensam på Sapporo Drive här i Whistler. Åkte med Signe och Frida och all deras packning i morse och vinkade av dem vid Greyhound-stoppet. Vet att vi bor sjukt nära varandra hemma men trots det var det extra svårt att säga hejdå idag. Vi har bott så nära varandra nu i sex månader och tanken på att det nu är slut är inte alls kul.

Efter att jag tagit bussen hem igen städade jag hela lägenheten vilken nu känns ovanligt tom på saker. Fint blev det i alla fall och det känns som jag för första gången har koll på var alla mina saker finns.

Nu sitter jag på Starbucks här i Creekside och unnar mig en kaffe och en blueberry scone samt utnyttjar deras gratis wifi. Precis som i början av november när vi fyra kom till Whistler.

Eftersom jag och Camilla ska ha en heldag i Van innan vi åker hem till Sverige så är det idag ganska exakt tre veckor tills vi lämnar Whistler. Känns som det är alldeles för snart men samtidigt som att man börjar bli redo att åka hem, träffa familjen och njuta av den svenska sommaren.


Kommer sakna att trängas i badrummet med er


/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0