1 maj

Idag är det första maj och jag har nu arbetat min sista dag på Glacier Creek. Känns sorgligt att det är över men samtidigt ska det bli skönt att få vara ledig tills vi åker hem. Eftersom det är en tradition att GC går ut tillsammans på söndagar blev det en extra stor kväll i söndags. Efterfesten blev i Brio och jag blev smått förvånad när jag hoppade in i taxin för att åka hem och taxichauffören säger "good morning". Kollade då på klockan för första gången på hela kvällen och insåg att den var 5.15... Only in Whistler.

Imorgon åker Signe och Frida tillbaka till Sverige vilket betyder att jag måste säga hejdå till dem vid greyhound-bussen vilket jag absolut inte ser fram emot. Dessutom betyder det att jag nu kommer vara ensam här i lägenheten i cirkus hela fyra dagar innan Cams kommer tillbaka från USA. Blä.

För övrigt så regnar det fortfarande som bara den... Men prognosen visar att det ska bli strålande sol och 16 grader lördag och söndag, så det ser vi fram emot.

De kommande dagarna kommer jag alltså ha mycket tid att blogga. Kanske kommer jag också göra sådant jag inte haft tid (varit för lat för?) det sista halvåret. Som att t.ex. läsa, träna eller laga riktig mat (dvs. något annat än nudlar). Eller så kommer jag sitta och dunka huvudet i väggen och bli helt galen av alla ensamtid då jag vid det här laget är van vid att vara omringad av människor 24/7 haha. Fortsättning följer...


Bättre house mates kan man inte hitta.


/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0