Jag ser det snöar, jag ser det snöar

Idag har det snöat heeela dagen. Dock är det fortfarande en eller två plusgrader så det lägger sig inte riktigt än.

Den här dagen har i princip endast bestått av att promenera runt från det ena stället till det andra i Village för min del. Åkte alltså i morse in för att kolla på en helt förskräcklig lägenhet som Camilla beskrev i förra inlägget. Då jag kollade in balkongen gjorde jag en rolig upptäckt samtidigt som en av de inneboende konstaterar "Eh yeah. This kinda used to be a party house..." - No kidding.

Efter det gick vi och köpte busspass som visserligen var svindyra men håller i sex månader. Sweet. Och därefter begav jag mig till Upper Village för att lämna in massa papper till Blackcomb som jag ska jobba för. Visade sig dock att platsen jag skulle lämna dem på låg uppe på berget... Jag promenerade alltså uppför i slask i minst en halvtimma. Sådär kul, men väl uppe möttes jag av trevlig Blackcomb-personal som skulle envisas med att jag lärde dem hur man uttalar Västra Götalands Län. Lättare sagt än gjort.

Efter att ha gått vilse på vägen ner från berget då jag försökte hitta en snabbare väg (genvägar är alltid senvägar?) fick jag i alla fall en trevlig överraskning då vi åkte på ännu en lägenhetsvisning med Frida och Signe. Stället var riktigt bra med fantastiskt läge så nu hoppas vi återigen att vi kan flytta ut från hostelet inom en snar framtid.

Nu har vi krypit ner i favoritsoffan, kollat in senaste avsnittet av GG och blivit av med en del mynt till vår kära vending machine. Nya favoriten är peanut butter cups vid namn Reese. Mumma.

Godnatt alla svenskar!

/Gabbi


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej! allt låter hur härligt som helst! (förrutom uppförsbacken i slask haha) tänkte bara säga att de nu har börjat sälja peanut butter cups på älskade ica kvantum! började nästan gråta när jag såg det sist jag handlade haha! Hälsa de andra, kram

2011-11-08 @ 13:40:44
URL: http://sofieaupairusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0