Hard work, work

Hej alla pigga och glada. Här kommer en liten försenad uppdatering om hur det var att jobba öppningshelgen på Glacier Creek.

Började som sagt 7am i lördags vilket var dagen då restaurangen öppnade för säsongen. Då vi träffades hela personalen vid foten av Blackcomb-berget var det fortfarande kolsvart ute och snöade som bara den. Vid ungefär 7.15 satte vi oss i liften och åkte upp på det helt orörda berget där ingen varit sedan dagen innan. Då vi nått slutet av den andra liften åkte vi alla ner tillsammans i en stor grupp i det absolut orörda pudret medan the groomers sprängde lite både till höger och vänster på grund av lavinfaran.

Om jag skulle beskriva dagen med ett ord hade jag bara kunnat skriva GALEN. Jag har absolut arbetat i en high paced enviroment innan, men det här var helt klart något annat haha. Som busser är der mitt jobb att samla in brickor, disk, mat, skräp och allt annat möjligt. Samt sortera, kompostera, städa, fylla på lager och massa annat. Är medveten om att det inte låter särskilt roligt, men gud så kul jag hade.

Träffade mängder med pratglada gäster och trevliga nya arbetskompisar. Jag fick god lunch, lärde mig massa nytt om hur en restaurang fungerar plus fick röra på mig väldigt, väldigt mycket. Har nog aldrig varit så utmattad i hela mitt liv som när de 8 timmarna var över!

Söndag morgon var det dags igen men då blev inte resan upp på berget lika smidig. Det ösregnade nere i dalen = vi var pisseblöta när vi satte oss i liften, och det var snöstorm uppe på berget = alla våra kläder frös och det var kallt som bara den!

På grund av snöstormen kom det därför inte heller några gäster och jag tillsammans med några andra blev hemskickade rätt tidigt då det inte fanns något att göra.

Idag har jag varit på en Food Safe 101-kurs där vi fick lära oss hur man hanterar knivar (?) samt hur man hanterar mat och beter sig när man arbetar i eller runt omkring ett kök. Rätt intressant trots att vi höll på i tre timmar. Hela poängen med kursen var i princip WYFH vilket betyder Wash Your Fucking Hands.

Igår fick jag ett mail där det stod att jag har mer training på fredag och även att jag ska jobba nästa helg igen. Wiho! Med andra ord rullar det på bra och det känns som helt rätt ställe att spendera säsongen på!

Gud vilket monsterinlägg detta blev... Men jag hoppas ni inte blåst bort där hemma i Sverige och att ni också haft en trevlig helg!

/Gabs


Det var lite mörkt när jag tog bussen i lördags...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0