Karma is only a bitch if you are

Hej y'all! Dags för ännu en daglig uppdatering. Alltför er läsare (som börjar öka och öka till antalet - which we like keep it comin' :D)! Efter att jag besökt en job fair för ett upcoming event, hjälp en vän så hon kunde fixa sin Serving it Right plus insett att jag kommit ca 5min försent till en restaurang för att lämna CV, annars förmodligen hade kunnat få ett jobb - så tog jag bussen tillbaka till Creekside. Kära Creekie börjar kännas som ett riktigt hem, vilket är tur för det är där vårt soon-to-be hem kommer att ligga. Yay!

Mötte upp Gabbi och vi var på en lägenhetsvisning. Ni som är snabba kanske tänkte "men va, skrev hon inte att de redan hade ett hus i förra stycket?". Jorå, men vi like to keep our options open så att säga. Kollade hur som helst in lägenheten. Grymt ställe, men alldeles för dyrt. Skulle bli 640CAD i månaden per skalle vilket är kinda pricy. Det stället som vi redan sagt ja till har en hyra runt 500CAD, vilket är mer okej.

Anywho, efteråt begav vi oss till Starbucks där jag käkade en banana chocolate muffin till lunch. Kände att jag verkligen fick med alla delar av kostcirkeln där, hehe. Efter att ha handlat lite begav vi oss tillbaka till vårt andra hem, UBC hostel. Tvärtemot min lunch så blev middagen mer näringsrik. En aussievän här på hostelet har flyttat ut och lämnade därför kvar en massa grönsaker och två ägg i free food fridgen (haha, hur tattiga är vi egentligen). Yeah, yeah blev riktigt god middag. Nudlar med wokade grönsaker och ett ägg vid sidan. Jag hade även tonfisk till denna delikata måltid. Yum.

Övrigt.
Har fått förfrågan om att arbeta på det eventet jag var på job fair idag. Ska dit imorgon vid sju på kvällen för introduktion med mera. Dessutom ringde de upp från Tommy Africa's och ville ha en second interview med mig. Yay. Känner vändningen nu. Eftermiddagens bitterhet känns just nu som bortblåst. Allting löser sig (repeat, repeat, repeat!).

Godmorgon till alla er därhemma som kollar in bloggen. Ta en kopp kaffe till och njut ;D!






/Cams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0