Första skid- och snowboardåkningen

Nu har jag varit alldeles för seg med uppdateringen och det ska det bli ändring på! Men nu är det väl knappast någon som har missat att Whistler hade sin öppningsdag i fredags och med andra ord har det inte varit mycket tid för datorn!

Började fredagen med att sätta klockan relativt tidigt för att vara där lagom till när gondolen öppnade. Sedan knallade jag Signe och Frida iväg till liften vilket tog ungefär 3min eftersom vi bor så nära!! Underbar känsla.

Första åket var... obeskivligt. Eftersom vi spenderade hela förra året i Australien har ingen av oss åkt på två år så att äntligen få knäppa på sig snowboarden och äntligen känna nypistad snö under brädan var helt fantastiskt. Självklart blev det även en första afterski på lokala Dusty's när liftarna stängde. BRA DAG.

I lördags tog vi det lite lugnare på grund av firande av första skiddagen på kvällen plus en härlig träningsverk som by the way är ännu värre idag... Men idag var vi uppe tidigt igen och det blev ännu mera grym åkning.

För tillfället är inte alla pistar öppna och inte heller Blackcomb-delen av berget så man kan ju bara tänka sig hur bra åkning vi kommer få lite senare i vinter!

Imorgon ska jag förhoppningsvis åka ännu mera samt hämta ut min uniform till jobbet eftersom jag börjar på fredag. Med andra ord har jag nu fyra hela dagar på mig att bara åka. Blir helt glad av bara tanken haha.

Godnatt alla där hemma!

/Gabriella

@ Dusty's

Lila är populärt har jag hört?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0