BERGET ÖPPNAR TIDIGARE!

Har fortfarande inte fått internet i lägenheten så uppdateringarna får lida lite. Men förhoppningsvis har vi det innan veckan är slut!

Sedan sist har vi haft vår första söndagsutgång på Moe Joe's och även vår första förfest i lägenheten. Den må vara liten men det funkade aldeles utmärkt.

Igår var jag, Signe och Frida på ett första introduction meeting med Blackcomb eftersom vi alla tre kommer jobba för dem. Mötet varade i hela fyra timmar men var ändå helt okej med tanke på att de visade massa filmer från berget samt berättade att precis beslutat att öppna berget nu på fredag!! Yeeees! Kan knappt vänta och ska därför åka in till Village sedan och kolla om jag kan hämta ut mitt liftkort. Hoppas hoppas!

Förövrigt ser Whistler ut som ett fantastiskt vinterland just nu. Trots att snön inte lagt sig här nere i byn än så är alla granar uppe på berget helt snötäckta och glittrar helt fantastiskt i den strålande solen. Upplevde en av de där lyckorus-känslorna förrut då jag promenerade till Starbucks i solen och tittade upp på bergstopparna som omger hela stället. Livet känns riktigt, ritkgit bra igen.

/Gabbi

UPDATE: Bara för att göra livet ännu bättre kom precis en tjej som jobbar här och erbjöd mig en GRATIS KAKA!! LIFE'S GOOD!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0