A place to call home

Som det ser ut nu har vi hittat en lägenhet för hela säsongen tillsammans med Frida och Signe. Yey! Kan dock inte flytta in förrän slutet av veckan så det känns inte som det är vårt riktigt än. Men kan i vilket fall inte låta bli att känna mig lättad att vi snart kan flytta in någonstans. Hur vana vi än är att bo på hostel så blir man rätt less på att inte kunna packa upp sina saker efter ett tag. Hade inte heller varit dumt att kunna göra en riktig handling. Just nu lever vi frtfarande på gröt till frukost och nudlar och morötter till middag. Ingen rolig diet.

I skrivande stund är Cams påväg in till Village för en job fair, medan jag är kvar på hostelet och håller på med mina mail. Ska ner till Creekside senare för att uträtta några ärenden innan jag drar till Village för att möta upp henne för paj på maccas. Tänkte även hämta upp min uniform för jobbet samt lämna in CVt på något ställe till. Är aldrig dumt att ha mycket jobb med tanke på att det är så dyrt här som det är...

Tyvärr är det varmare idag så det är sjukt blött ute och snön börjar förvandlas till slask. Dock sa de till mig igår på Blackcomb att berget kanske öppnar tidigare än 24e så förhoppningsvis är det kallare väder påväg.

Kul att det är så många som läser nu. Kommentera gärna om det är något speciellt ni vill att vi ska skriva och berätta om.

Kram till alla där hemma!

/Gabbi

På McDonalds/Donken/Maccas (kärt barn har många namn?)


Den berömda utsikten.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0