Från oss alla till er alla, en riktigt god jul!

Hej och hå! Hoppas ni alla där hemma hade en riktigt trevlig jul. Här i Canada återstår bara några enstaka minutrar (kommer vara 25:e när jag är klar med det här inlägget, haha) av min julafton, och den har varit toppenbra. Så bra att jag tänker skriva om det hela. Började dagen med att titta ut och mötas av snö. Färskt puder på självaste julafton, sweet. Hade sedan trippel-skype-date med hela familjen och släkten där hemma plus farmor och farfar i USA. Pratade också med mamsen, Jonas och Linus. Mys. Skype är en bra uppfinning alltså. Avnjöt sedan en frukost med kära Gabs som var duktig och pallrade sig iväg till sitt jobb. Bytte om till skidutrustning och tog mig upp i backen där jag mötte upp Frida och Julia för några åk.

Lyckades klämma in en jullunch med Frida och Siggie som började jobba vid fem. Åt på Creekbread. Gottigt. Tog mig sedan in till Village för lite ärenden. Väl hemma igen, så kom Gabbi hem från jobbet och Signe och Frida gick till jobbet. Tvingade Gabbi att vila medan jag förberedde julbordet. Japp, precis ni läste rätt - julbord. Bestämde mig för att vara duktigt och gå all in. Fixa ett riktigt julbord, ha julstämning till max. Gabbi fick dj:a jullåtar medan jag fixade iordning allt. Kan säga att både jag och Gabbi var väldigt nöjda när vi satte oss ner för att äta. Väldigt mätte efteråt också, haha. Men åh så gott. Skinka, prinskorv, köttbullar, potatisgratäng, ägghalvor och rödbetssallad. Efter att matkoman hade lagt sig lite förflyttade vi oss till soffan och njöt av julgodis, glögg och pepparkakor framför ett maraton av Vampire diaries avsnitt.

Så, japp min julafton har varit riktigt sweet. Snö, god mat och fina vänner - julaftonsperfektion!




skypie







kanel<3















chokladkola, mozartkulor, rocky road och en skumtomte :)



/Camilla


Kommentarer
Postat av: Pa M

God jul på er :)

2011-12-25 @ 23:51:39
Postat av: Eva

Såg ut som ni hade en riktigt mysig julafton.

2011-12-27 @ 09:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0